21 maj 2017

veckan som varit



Gokväll!! Den senaste veckan har varit så fantastiskt jäkla asfin, men framför allt känsloladdad. Mest tack vare att sommaren kom; över en natt återvände värmen dofterna ljuset färgerna och man har sedan dess befunnit sig i någon form av berusning. Aaaa våren ändå, lika magisk varje år. Som att bli pånyttfödd<3 Jag har försökt spendera varje vaken minut utomhus (pga fortfarande livrädd att kylan ska slå till igen hehe) och har bland annat;

x Spelat ölboll med mina kompisar igårkväll efter jobbet. Det har blivit till en årlig tradition som helt enkelt går ut på att vi spelar basket, dricker öl i pauserna och bär våra sportigaste outfits. Simple as that och sjukt roligt. 

x Intagit alla frukostar i soffan på balkongen tillsammans med dagens tidning. Harmonin!

x I nakna fötter invigt mina nya skor samt målat naglarna apelsinorangea.

x Åkt runt på det s.k. sparrissafarit längsmed kustvägen tillsammans med mina föräldrar + mormor + farmor. En superidyllisk eftermiddag där vi hann besöka sparrisfält, lavendelträdgårdar och ett musteri, fika på kaffe och bulle på vingliga trädgårdsstolar, strosa på små loppisar, andas in doften av tjära och saltvatten i små sjöbodar och springa omkring på rapsfälten. Köpte äppelcider, marockansk mynta, världens tjusigaste sopskyffel för 15 kr, ett print över Karlskrona och 2 hg sparris:-)

x Hämtat in syréner från trädgården och satt i en vas bredvid sängen. Det luktar så mycket skolavslutning och sommarkvällar att jag blir alldeles blödig.


Och och och, det bästa av allt: jag har blivit antagen till grafisk design/ny media på Östra Grevie!!!! Jag ska flytta till Malmö i höst!!!! Är så orimligt pepp att jag knappt vet vad jag ska ta vägen åå. Det kommer bli det bästa någonsin.

xx bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar