26 nov. 2016

gbg dag två


Igår vaknade vi förvisso tidigt, åt en stor portion quinoagröt och lämnade åkte sedan mot Haga.


Fia köpte en julstjärna och mitt emot butiken såg det ut såhär.








Vi passerade en superjulig blomsterbutik!


Och ett charmigt hus!


Fia gullis.





Stod här i några minuter i väntan på spårvagn.


Därefter svängde vi förbi lush pga hade precis fått lön gånger två hehe. Köpte schampoo+balsam och fick handmassage mmm tackar för det butiksbiträdet.


Strosade omkring en liten stund på stan och klämde på omslagspapper, letade örhängen utan resultat och passerade ytterligare stämningsfulla blomsterbutiker. Därefter traskade vi till Valand.


Fia går på kandidatprogrammet i konstnärligt fotografi där och det var öppet hus, nämligen!! Medan hon gav feedback på framtida studenters ansökningsbilder försökte jag mest smälta in so to speak. Snodde åt mig en pepparkaka eller två och bläddrade i fina fotoböcker bland annat.











Vid halv två kurrade magarna rejält och då var det sushidags bestämde jag:-)





Vi slog oss ner bredvid dessa tjusiga damer och njööööt. Dögod sushi.


Mätta och belåtna begav vi oss till konstmuséet för att strosa runt i shoppen. Stötte på Cornelia (en annan gammal Gamleby-klassis) och kramades lite!!!





Jag köpte en julklapp åt mina päron och därefter traskade vi ner till Röhsska Muséet för att kika på utställningarna där. Fia var fin mot väggen.


Ba kolla <3__<3

På kvällen åt vi gryta, hade returmatch i alfapet, drack prosecco och åt orimligt mycket glass bland annat!! Somnade sedan som en stock vid klockan ett.

xx bella

1 kommentar:

  1. Hej bells babe när kommer fortsättningen? heheheh

    SvaraRadera